Skip to main content

Über mich

Hildegard Löffler,

im Jänner im gebirgigen Teil von Kärnten geboren – nach 4 Jahren befiel mich das erste Mal das Fernweh – deshalb zog ich in die Bezirkshauptstadt Spittal/Drau. Hier wurde geheiratet und Familie gegründet. Die Kinder sind flügge und das Reisen wurde zu meiner Berufung.

  • Nach Ablegung aller Prüfungen bin ich nun seit 2003 mit Vergnügen in "Sachen Kultur" im Alpe-Adria-Raum unterwegs.

Hildegard Löffler,

born in the mountains of Carinthia on a day in January. At the age of 4, she has got the wanderlust for the first time and moved to Spittal/Drau, the capital of the district.

Marriage and family followed.

The kids has left the house and traveling, her hobby, became her profession.

  • Since 2003 I am a certified Austrian Guide and Alpe-Adria-Guide and explore the region and its culture with pleasure.